Návrh vizuální identity pro rugbistický tým jedné z největších sportovních značek ve střední Evropě

Klient: Rugby Club Sparta Praha
Rok: 2020

Rozsah: vizuální identita
Vedení projektu: Libor Vohánka

Délka: 2 měsíce
Stav: TOP5 ve výběrovém řízení, nezrealizováno

Sada 3 plakátů lákající na utkání Sparta Ragby

Příležitost a cíle

V září roku 2020 jsme se přihlásili do výběrového řízení na novou vizuální identitu rugbistického týmu pražské Sparty, jedné z největších sportovních značek v České republice. Po zaslání portfolia jsme byli vybráni do druhého kola uzavřené soutěže, v rámci kterého jsme připravili koncept kompletní vizuální identity.

Cílem Sparty bylo sjednotit vizuální komunikaci značky, vzhledem k absenci dedikovaného marketingového týmu ji co nejvíce zjednodušit a zároveň co nejefektivněji komunikovat s jejich fanoušky a publikem.

Naše strategie

Abychom se lépe dokázali vcítit do publika a značky s takovým charakterem a historií jako je Sparta, provedli jsme důkladný research celé historie rugby klubu, sparťanské značky v jiných sportech a symboliky. Díky důkladnému průzkumu a rozhovorům se zástupci klubu i fanoušků jsme připravili komplexní strategii vizuální komunikace, která vydestilovala esenci značky a evolvuje ji do identity, která se stane klasickou a nadčasovou.

Vizuální identita se soustředí na zachování identity Sparty a jejích hlavních prvků: výrazného S, ikonické rudé barvě a sparťanské trikolóře. Vyhýbá se zbytečným vizuálním kýčům a irelevantním grafickým trendům a staví vlastní vizuální jazyk, který má potenciál stát se v průběhu času ikonickým.

Fotka hráče ragby připravujícího se k výkopu míče s logem Sparta Ragby

Redesign loga a architektura týmů

Nová architektura log a symbolů citlivě navazuje a zjednodušuje původní historické logo, které bylo používáno desítky let, a staví kolem něj sadu symbolů pro různá použití, velikosti, věkové kategorie a pohlaví.

Značka tak neztratí svou současnou hodnotu a rozpoznání u fanoušků, pomůže lépe identifikovat jednotlivé kategorie a týmy a zároveň bude lépe použitelná napříč body kontaktu s publikem.

Branding vstupní brány na stadion pro Sparta Ragby

Vizuální identita

Vizuální identita dále rozvíjí zjednodušený symbol ragbistického míče v kombinaci s typografií a messagingem zaměřeným na sparťanské fanoušky. Rudá sparťanská barva respektuje historii táhnoucí se až do 60. let, práce s fotografií umožňuje dosáhnout konzistentního vzhledu fotografií ať už je fotil profesionál, nebo fanoušek mobilem při zápase.

Messaging je rozšířen o hlavní claim Odhodláni vítězit, který promlouvá jak k fanouškům, tak samotným hráčům a členům klubu a zdůrazňuje pozici Sparty jako sebevědomého klubu s reputací vítěze.

Bíločervený fanouškovský plakát Sparta Ragby v rámu
Design vstupenek na zápasy Sparta Ragby
Reklamní stojan pro Sparta Ragby
Ukázka instagramového příspěvku pro Sparta Ragby propagujícího rudá trika
Ukázka brandového instagramového příspěvku pro Sparta Ragby
Rudá kšiltovka s logem Sparta Ragby
Rudá trička pro fanoušky rugby týmu RC Sparta Praha
Rudý stahovatelný vak s brandovými prvky Sparta Ragby

Spojte se s námi

Nezáleží, zda potřebujete vytvořit novou značku pro vznikající projekt nebo rozvinout tu stávající.
Spojte se s námi a zjistěte, co pro vaši značku můžeme udělat.