Kompletní branding pro PAWA, novou značku vybavení pro bojové sporty na anglicky mluvících trzích

Klient: PAWA
Rok: 2020

Rozsah: kompletní branding
Vedení projektu: Libor Vohánka

Délka: 3 měsíce
Stav: schváleno, čeká na launch

Dva reklamní plakáty s brandingem značky PAWA

Příležitost a cíle

V půli roku 2020 jsme byli osloveni s vizí nové značky distribuující vlastní produkty pánského vybavení pro bojové sporty, především box, MMA a thajský box, na anglických trzích. K tomu bylo potřeba vytvořit úplně novou identitu značky, jméno a způsob, jak navázat blízké vztahy s cílovým publikem a vytvořit brandu od začátku dobou pozici na trhu. Klientovým požadavkem při brandingu byla inspirace samurajským Japonskem.

S klientem jsme se pravidelně setkávali a probírali jejich vizi, očekávání od značky, nastavovali cíle, detailně rozebírali jejich cílové publikum a odhalovali jednotlivé touchpointy. Vše jsme shrnuli do kreativního briefu, schválili si jej s klientem a pustili se do dalších kroků.

Rozhovory a research

Abychom se lépe dokázali vcítit do cílového publika a vůbec do samotného odvětví bojových sportů, domluvili jsme si několik kvalitativních rozhovorů se zástupci cílové skupiny. Rozebírali jsme s nimi jejich vztah ke sportu, vnitřní motivaci, nákupní chování a vnímání značek na trhu.

Také jsme provedli vlastní research, při kterém jsme zanalyzovali hlavní konkurenci, odhalili potenciální příležitosti odlišení se a vytvořili moodboardy jednotlivých konkurenčních značek a inspirativní moodboard pro značku novou. Ty nám později pomůžou vytvořit unikátní vizuální jazyk značky.

Černá visačka na oblečení s oranžovým logem PAWA

Myšlenka a jméno

Inspirována klientovým požadavkem na odkaz k samurajskému Japonsku, PAWA nachází svou inspiraci v Bushido, cestě bojovníka. Ta se běžně překládá do anglického jazyka jako The Way of the Warrior.

PAWA tento koncept uchytila po svém. Vyhýbáme se pojmu „WAY“, který hovoří o abstraktní cestě jako komplexním pojmu zahrnující morální, fyzická a psychická pravidla a volíme anglické „PATH“ jako konkrétní cestu s jasným cílem a praktickými kroky, jak se cíli přiblížit. Zároveň se PAWA vyslovuje jako [paw · uh], tedy stejně jako anglické slovo „POWER“ a odkazuje se tak k vnitřní síle bojovníků.

Ukázka komunikačních pravidel z brandmanuálu značky PAWA

Charakter, vize, tonalita a komunikace značky

Při brandingu od nás PAWA od nás získala i svůj brandový archetyp, který pomůže kreativcům vžít se do charakteru značky, tonalitu své komunikace, názvosloví produktů a produktových řad, jasně definované hodnoty, které prostupují osobností celé značky a misi brandu, která si dává za cíl zlepšit image bojových sportů skrz zlepšení charakteru a motivace jednotlivých sportovců.

Také jsme přišli s dvěma úvodními komunikačními koncepty značky. „The Path of the Warrior“ komunikuje k zákazníkům a je svou formou napojená na věrnostní program. Dává tam zákazníkům prostor budovat komunitu, diskutovat svůj rozvoj ve sportu a zároveň získat návody, rady a challenge připravené značkou pro rychlejší posun v jejich bojovém snažení.

„That’s why we fight“ přináší autentické příběhy bojovníků, jejich motivace, proč se sportem začali, jejich příběhy, jejich sny. Tato forma komunikace je určena především k oslovení nových zákazníků a zájemců o bojové sporty.

Oranžové logo značky PAWA na černém pozadí
Ukázka rozložení prvků na grafických výstupech značky PAWA
Oranžové brandové prvky značky PAWA na černém podkladu

Logo a vizuální identita

Typografické logo PAWA je inspirováno charakterem značky a jejím odkazem k Japonsku. Samotný nápis je pevný, silný, výrazný, jasně vystupující oproti logům konkurence. Inspirován japonskými branami Torii se značka odkazuje k bráně jakožto začátku cesty bojovníka. Tato symbolika je dále rozpracována i v dalších grafických výstupech.

Jasný typografický a kompoziční systém dává jednoduchý, přesto efektivní nástroj pro tvorbu konzistentních výstupů. Jasná mřížka, kompoziční praivdla mezi jednotlivými prvky, konzistentní umístění výrazného loga a atmosferická fotografie budují jednotný identifikovatelný vizuální branding značky.

Ukázka brandingu z brandmanuálu značky PAWA

Brand manuál a aplikace brandové identity

Celý branding jsme shrnuli do komplexního brandmanuálu, který zajistí konzistenci aplikace značky. Na závěr jsme pak rozpracovali jednotlivé touchpointy značky a dali příklady, jak s brandovou identitou pracovat.

Černá krabice na produkty s brandovými prvky značky PAWA
Černé plastové balení balíku s oranžovým logem PAWA
Oranžová lepící páska s logem značky PAWA
Připínací odznaky v kombinaci černé a oranžové s brandovými prvky značky PAWA
Oranžový papír s obchodními podmínkami značky PAWA a velkým logem
Černý stahovatelný vak s oranžovým dekorativním odznakem značky PAWA
Černé triko s velkým oranžovým logem značky PAWA a bílým symbolem brány
Černé pánské tílko s velkým oranžovým logem značky PAWA
Ukázka 3 brandovaných instagramových příspěvků značky PAWA
Černá mikina značky PAWA s velkým oranžovým logem na prsou
Černá kšiltovka s velkým oranžovým logem značky PAWA
Boxerské rukavice s oranžovým logem značky PAWA
Brandovaný billboard značky PAWA s fotkou boxera

Spojte se s námi

Nezáleží, zda potřebujete vytvořit novou značku pro vznikající projekt nebo rozvinout tu stávající.
Spojte se s námi a zjistěte, co pro váš branding můžeme udělat.